Film Önerisi: The Basketball Diaries

Nisan 13, 2020


Yapım Yılı: 11 Eylül 1998
Süre: 1 saat 40 dakika
Tür: Dram, Biyografik
Yönetmen: Scott Kalvert
Oyuncular: Leonardo DiCaprio, 
Lorraine Bracco , Mark Wahlberg
~Resimler pinterestten alıntıdır.~
Herkese selam!
Bugün bir film önerisiyle karşınızdayım. Biliyorum bu filmi biraz geç keşfetmişim ama olsun. Eğer aranızda benim gibi izlemeyen varsa güzel bir öneri olsun.

Konusundan bahsedecek olursam; 
Jim bir lise öğrencisidir. Kendini tam anlamıyla teslim ettiği hobisi ise basketboldur. Lisesinin basketbol takımının aranan oyuncularından biri olmuştur. Prestijli liglere terfi edip de dünyaca tanınan bir oyuncu haline gelmek tek hayalidir. Kısa bir süre sonra tanışacağı uyuşturucular dünyası ise Jim’in tüm geleceğini kökünden değiştirecektir. Sefaletin getirdiği, suça mecbur bir hayat başlamıştır onun için. Onu bu durumdan kurtarabilecek tek şey ise, kendine gönülden bağlanabileceği yeni bir uğraş bulması olacaktır.(Alıntıdır)

Film bence mükemmeldi.  Gerçek bir hikayeden uyarlanması da ayrı bir hoştu. Ben böyle gerçek olaylara dayanan film ve kitaplara bayılırım.
Leonardo'nın oyunculuğu ise tek kelimeyle mükemmeldi. Benim gibi genç kızların hayalini süsleyen bir oğlan zaten ve bu filmde de ona aşık olmamak elde değil.
Filmden bir sürü ders çıkarılabilir. Onlardan biri tabiki uyuşturucunun kötü olduğu. Diğer bir ders ise arkadaş seçimi.
Filmde yoğun olarak uyuşturucunun ve kötü arkadaş çevresinin olumsuz yanlarından bahsediyor. Örnek verecek olursam da Jim'in uyuşturucuya başlama sebebini söylerdim. Jim uyuşturucuya arkadaşı yüzünden başladı diyebiliriz.

Gelelim puan kısmına. Ben bu filme 9/10 veririm. 1 puanı çirkin sahneler yüzünden kırdım. Filmin bazı yerlerinde +18 sahneler vardı. Ama her şeye rağmen izlemeyen herkesin de izlemesini isterim.

Bu günlük de benden bu kadar. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere!
Sağlıklı kalın, Hoşça kalın!

You Might Also Like

5 yorum

  1. Biyografi türündeki çoğu film ve dizi gerçekten çok başarılı oluyor. Ekledim listeye :)

    YanıtlaSil
  2. İçinde basketbol olan filmler iyidir:)

    YanıtlaSil
  3. İzlediğim ve çok sevdiğim bi film. Burada görmek sevindirdi. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Bu ara dizi filmlere fena sarmış durumdayım izlememiştim ben de izleyeceğim çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Popular Posts

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *