Okumanız gereken 5 kitap

Ağustos 30, 2019


~Resimler pinterestten alıntıdır.~

Hepinize merhaba! 
Önceki yazımda izlemeniz gereken 5 filmden bahsetmiştim ve beklemediğim şekilde çok okundu. Hepinize çok teşekkür ederim. Çok sevdiğiniz için kitap versiyonunu da yazmak istedim. Umarım hem kitapları hem de yazımı keyifle okursunuz.

1) Notre-Dame'in Kamburu (Victor Hugo)
Notre-Dame Kilisesi'nin ön avlusundaki kerevete, kimsesiz bebekler bırakılırdı. Başrahip Frollo, böyle bir günde bulduğu sakat bebeği himayesine aldı ve ona Quasimodo adını verdi. Onu büyüttü ve zangoçluk işini verdi; ancak çanın sesi altın kalpli Quasimodo'nun giderek sağır olmasına yol açacaktı. Quasimodo, koruyucusu kabul ettiği Frollo'ya büyük bir sevgi ve bağlılık duyarak büyür. Oysa başrahip karanlık içdünyasına hapsolmuş, dizginleyemediği nefretinin pençesinde kıvranan biridir.Hayatı, çanlar ve Notre-Dame Kilisesi'nden ibaret olan Quasimodo, güzeller güzeli çingene kızı Esmeralda'ya, ilk görüşte büyük bir aşkla vurulur. Ne var ki başrahibin gözü de Esmeralda'dadır. Esmeralda'nın dünyasındaysa Yüzbaşı Phœbus'ten başka hiç kimseye yer yoktur. Artık sevgi ile nefretin, iyilik ile kötülüğün kıyasıya mücadelesidir yaşanan.


2)Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu (Stefan Zweig)
Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu'nun kadın kahramanını sadece uzun bir mektubun yazarı olarak tanıyoruz. Kadının hayatı boyunca sevmiş olduğu erkek için kaleme aldığı bu mektubun "gönderen"inin adı yoktur. Mektubun başında tek bir hitap vardır: "Sana, beni asla tanımamış olan sana". Kadın büyük tutkusunu hep bir "bilinmeyen" olarak, yani tek başına yaşamaya razıdır, bu aşk öyküsünde "taraflar" değil, sadece tek bir "taraf" vardır. Böylesine, gerçek anlamda aşk denilebilir mi?

3) Kürk Mantolu Madonna (Sabahattin Ali)
Hep başkalarının istediği gibi yaşayan Raif Efendi, memnuniyetsiz hayatının tek bir anıyla değiştiğine şahit olacaktır: Maria Puder isminde bir kadına âşık olduğunda... Babasının isteğiyle Berlin’e giden ve oradaki bir sanat galerisinde hayran kaldığı bir tabloyla karşılaşan Raif Efendi, tabloda resmedilen kadın portresinin  Andrea Del Sarto tarafından resmedilmiş "Madonna delle Arpie" adlı tablodaki Meryem Ana (Madonna) tasvirine benzediğini düşünür. Raif Efendi, daha sonra takıntı derecesinde hayran olduğu tablodaki yüzün sahibiyle karşılaşacaktır.

4) Çalıkuşu (Reşat Nuri Güntekin)
Çalıkuşu romanında genç ve güzel bir kız olan Feride’nin çocukluk döneminde yaptığı yaramazlıklar, ilk gençlik döneminde teyzesinin oğlu Kâmran’ı kıskanması, yaşadığı bu duyguların aşk olduğunu anlaması, sevdiği bu insanla nişanlanması, düğünden üç gün önce nişanlısının başka bir kadınla ilişkisi olduğunu öğrenmesi, bunun üzerine yaşadığı köşkü ve İstanbul’u terk etmesi, genç bir öğretmen olarak Anadolu’nun ücra köşelerine gitmesi, buralarda yaşadığı maddî ve manevî sıkıntılar, beş-altı yıl süren Anadolu macerasından sonra Tekirdağ’a dönmesi, sevdiği ve asla unutamadığı Kâmran’a kavuşması anlatılır.

5) Bir Kadının Yaşamından 24 Saat (Stefan Zweig)
Zweig bu novellası’nda bir kadının yaşamını bütünüyle değiştiren yirmi dört saatlik deneyimini anlatırken, insanda içkin saplantıların ve dayanılmaz arzuların sınırlarında gezinir. Özgürce ve tutkuyla içgüdülerinin peşine takılan bir kadının bu kısa ve yoğun hikâyesi, kadın kalbinin sırlarına ermiş ustanın kaleminde olağanüstü bir anlatıya dönüşür. Yapıtı için mekân olarak muhteşem atmosferiyle Fransız Riviera’sını seçen Zweig, 1920’li yılların sonlarında Avrupa’nın “kibar” tabakasının ikiyüzlü ahlak anlayışına yönelik eleştirel tavrıyla dikkat çeker.

Listem bu kadardı. Bu kitapları okumadıysanız çok şey kaçırıyosunuzdur. Bir kardeş tavsiyesi olarak bu kitapları okumanızı öneririm. Okuduklarınız varsa yoruma kitap hakkında düşüncelerinizi yazarak diğer insanlara öncülük edebilirsiniz.

Hoşçakalın!






You Might Also Like

33 yorum

  1. Bilinmeyen bir kadının mektubunu okumuştum ve gerçekten çok güzeldi. Çok sürekleyiciydi kitabı neredeyse 1 saatte falan bitirdim. Senin listende görünce çok mutlu oldum. Herkese okumasını öneririm.

    YanıtlaSil
  2. Hepsi birbirinden güzel kitaplar. Çalıkuşunu okumuştum ve çok beğenmiştim. Çalıkuşu gibi listedekilerin hepsinin güzel olduğunu düşünüyorum. En kısa sürede hepsini okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru düşünüyorsun, listedeki tüm kitaplar çok güzel . Hepsini okuyabilirsin❤

      Sil
  3. Notre-Dame'in Kamburu ve Çalıkuşunu okumadım bir tek :) Onları da okurum inşallah :) Güzel bir liste olmuş gerçekten. Diğer kitapları da severek okumuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim.Beğenmene sevindim ❤

      Sil
  4. Notre-Dame'in Kamburu hem kitabı hem de filmi beni çok etkilemişti. Çalıkuşu da öyle iki kitap da bence klasiklerden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler.Filmi de mi varmış onun? Bilmiyordum bak. İzleyeyim hemen ❤

      Sil
  5. Notre-Dame'in Kamburu'nu ben de özellikle öneririm. Geri kalanı da çok iyi. Eline sağlık güzel liste olmuş.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba blogunuza ilk gelişim, deepten geldim. Güzel bir liste olmuş. Ben üç tanesini okumuşum ve sevdiğim kitaplar, diğerleri de listemde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman kocaman bir hoşgeldiiiiin. Umarım listem gibi blogumu da beğenirsin❤

      Sil
  7. Çok güzel kitaplar yazmışsın kızım. Hemen hepsini senden alıp okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceden demiştim al oku çok güzeller diye ama dinlememiştin annecim 😂

      Sil
  8. Çok güzel seçimler olmuş Şevval, kitap miminde de yazmıştım en sevdiğim yazarlar Stefan Zweig ve Sabahattin Ali. Onları görünce çok mutlu oldum. Bu güzel yazı için çok teşekkürler :) ayrıca annenle yorumlaşmanız çok tatlı, tatlı tebessümle okuyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler. Benim de en sevdiğim yazarlar onlar. Kalemleri gerçekten çok güçlü.

      Sil
  9. Kürk mantolu madonna'yı okumuştum.Gerçekten çok başarılı bir eser.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler❤ Ben de seninle aynı fikirdeyim.

      Sil
  10. Güzel bir liste olmuş... Hepsini okudum ama Çalıkuşu ve Notre Dame'nin kamburu uzun zaman oldu. paylaşıma teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler❤ Yeniden okumanın zamanı gelmiş o zaman 😊

      Sil
  11. Kürk Mantolu Madonna'yı okumuştum. Diğer kitaplarda okuma listemde olanlar. Öneri için sağ ol :D

    YanıtlaSil
  12. Benim de böyle bir listeye ihtiyacım vardı, teşekkürler şevval

    YanıtlaSil
  13. Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu (Stefan Zweig) hariç diğerlerini okumuştum. İlgi çekici duruyor belki kısa zamanda bir vakit ayırabilirim. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. zwaykların birini okumamışım. çalıkuşu bayılırıım reşat nuri dee :) yine güzel bir yazııı :)

    YanıtlaSil
  15. Şanslıyım. 3 ü begenenerek okuduğum kitaplar arasında. Bir Kadının Yaşamından Yirmidört Saat i ve Çalıkuşunu okumadım. Notre-Dame'in Kamburunu tekrar okumayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  16. Ne guzel kitaplar yazmissin oyle. Cogunu okumustum. Okumadiklarimi da hemen okuyacagim

    YanıtlaSil
  17. Hepsini okumuşum. Mutlu oldum. Çok beğenmiştim ben de bu kitapları. :)

    YanıtlaSil
  18. Pazar günü gazeteye aldım.!

    YanıtlaSil
  19. Notre-Dame'in Kamburu ve Çalıkuşunu okumadım. Diğerleri harika kitaplar :)

    YanıtlaSil
  20. sadece Notre-Dame'in Kamburu'nu okumamışım ama onun da müzikalini izlemiştim. İzlemediysen kesinlikle öneriririm. (Ama eski versiyonunu)

    YanıtlaSil
  21. 5 kitap da herkesin okuması gereken klasik kitaplardan. Aralarından sadece Kürk Mantolu Madonna'yı okumudum.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba adaşım :)
    Blog gazetesi sayesinde geldim. Çok güzel bir yazı olmuş ve bahsettiğin kitapların hepsini okudum gerçekten de okunması gereken önemli eserler. Umarım başka listelerle de bizlere tavsiyede bulunursun

    YanıtlaSil

Popular Posts

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *