Kendinizi sevin

Eylül 02, 2019


~Resimler pinterestten alıntıdır.~
Herkese merhaba!
Bu yazımda biraz yıllardır denediğim bazen başarısız olduğum bazense pes ettiğim bir konudan bahsedeceğim ; Kendini Sevmek.

Biraz kendimden bahsederek başlayayım. Ben hiçbir zaman diğer kızlar gibi olamadım. Onlar gibi pürüzsüz bir cildim, mükemmel bir fiziğim yoktu. Cildim için bir sürü şey denedim. Aynı şekilde zayıflamak için de denemediğim yöntem kalmadı. Ama hiçbiri işe yaramadı. Daha sonra "Neden olmuyor?" diyerek kendime kızdım ve çok çok az yemeye başladım. Ayağa kalkacak halim kalmamıştı, midem bulanıyordu ve yürüyemiyordum. Yatağımı toplamak için bile enerji bulamıyordum. Annem bu halimi görüyor ve "Sen kilolu değilsin" diye hep teselli ediyordu. Ben başlarda annemin dediğine pek aldırış etmemiştim çünkü kafamda tek bir hedef vardı o da "mükemmel olmak". Bu hedefe ulaşmadan bırakmak istemiyordum. Ama işler daha da kötüye gitti. Artık yataktan kalkmaya bile enerjim kalmamıştı. En sonunda kendime verdiğim eziyetin farkına vardım. Dedim ki "Ben kilolu değilim." ve bunu belki milyon kere tekrar ettim. Dışarıdaki zayıf ve mükemmel kızlar artık umrumda değildi. Her gün aynanın karşısına geçip "Sen mükemmelsin" dedim. Ve evet bunun çokca faydası oldu. Dışarıdaki insanların ne dediğinin, ne düşündüğünün bir önemi olmadığını fark ettim. Yemek yerken mutlu olduğumu ve kimsenin bu mutluluğu elimden alamayacağının farkına vardım. Siz her zaman mutlu olduğunuz şeyi yapın. "İnsanlar ne der?" diye yaşamayın. "Ben bunu yapınca nasıl hissederim?" diyerek yaşayın. Kendinizi sevin.


Sivilceleriniz olabilir, kilolu olabilirsiniz, diş telleriniz olabilir. Bunların hiç biri mükemmel olmanıza engel değil. Siz mükemmelsiniz. Ve kimse o salakça sözleriyle bunu değiştiremez.

You Might Also Like

8 yorum

  1. Güzellik algısını Barbie bebeğe dönüştürmeye çalıştılar hep, ama öyle değil. Her kadın güzeldir. Kendini kabullenerek en doğru kararı vermişsin. Cesur ol ! Biz kendimiz olarak en güzeliz :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Şevval , her hafta ortak bir konu üzerine yazılar paylaşmayı düşündüğümüz yeni bir etkinlik başlattık. Müsait vaktinde bloguma göz atıp incelersen hatta sen de yazarsan çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  3. Başlık "Anne sözü dinlememenin zararları" olmalıydı 😂

    YanıtlaSil
  4. Bu sıralar ben de çokça çabalıyorum bunun için. Sağolsun bu konuda en büyük destekçim love yourself projesiyle birlikte BTS oldu. Bir insanın kendisini olduğu gibi kabul etmesi gerçekten çok zor. Hele ki bu devirde. Dış güzellik algısı almış yürürken. Ama gerçekten her şey bizde bitiyor :) Neden olmasın ki :)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel yazmışsın ellerine sağlık. Ben de dahil genel olarak insanlar diğer insanların sözleri üzerine kendilerini çirkin görüyolarlar. Bu yazı gerçekten çok faydalı olmuş.

    YanıtlaSil
  6. Kendini sevmek adina buyuk adimlar atmissin ve diger insanlarin da bu adimlari atmasini saglamak istiyorsun. Bu dusunce cok hos. Seni tebrik ederim.. Blogunu da cok begendim boyle devam etmen dl

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel yazmışsın. İnsanın kendini sevesi geliyor. Yararlı bir yazı

    YanıtlaSil
  8. Bu yazıdan sonra eksik yanlarımı daha iyi gördüm ve onlar olmadan ben olamayacağımı fark ettim. Kısacası kendimi sevmeye ve olduğum gibi kabul etmeye başladım. Teşekkürler 💞

    YanıtlaSil

Popular Posts

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *