İzlemeniz Gereken 5 Türk Filmi

Ağustos 28, 2019

~Resimler pinterestten alıntıdır.~

Hepinize merhaba!
Bu yazımda sizlere izlemeniz gereken 5 türk filmini söyleyeceğim.

1)Merdiven Baba
Fazlı’nın hayatı oldukça rutin ve sıradan gitmektedir. En yakın çevresi olan ailesi dahil herkes onu silik bir adam olarak görmektedir. Bir gün bir hurda kamyonet satın alır ve hayatı baştan aşağıya değişir! Çünkü bu sıradan bir kamyonet değildir. Havalimanlarında uçaklara biniş ve inişlerde kullanılan bir merdiven arabayı satın alıp mahalleye getiren Fazlı ile başta herkes yine dalga geçer ama Fazlı'nın 'ezik' hayatı bir gecede tam tersine dönecektir.

2) Nadide Hayat

Nadide Hanım, 30 yıllık hayat arkadaşını ani biçimde kaybedince, hayat karşısında ne istediğinin boşluğunu yaşar. Bir dönem kendisine hobiler edinmeye çalışsa da, hepsi birer geçici heves olarak kalır. Dikiş kursundan, koroya; gezilerden kabul günlerine hiçbir aktivitede aradığı mutluluğu bulayan Nadide Hanım, gazetede gördüğü bir haberle kendisini önce okul sıralarında, ardından mavi sulara kendini atar. Bir grup genç ve gizemli bir kaptan ile "yeni bir başlangıca" yelken açar!

3) Tamam Mıyız ?

İhsan bedensel engeli nedeniyle annesine bağımlı olarak yaşamak zorunda olan ve içerisinde kısılıp kaldığı bu hayata günbegün daha fazla küsen genç bir adamdır. Hayalleri vardır; asla gerçekleşmeyeceğini düşündüğü bu hayallerin uktesi ve annesine yük olduğu fikrinin ağırlığıyla yaşamdan kopmaktadır. Temmuz ise idealleri doğrultusunda baba evinden ayrılan ve bu süreçte ayaklarının üzerinde durmak için çabalayan bir heykeltıraştır. Geçinebilmek amacıyla çocuk romanlarında çizerlik yapar ve iyi gittiğini sandığı bir ilişkisi de vardır. Bir anda sevgilisi tarafından terk edilmesi ve elindeki işi kaybetmesi hayatını daha da altüst eder. Temmuz ve İhsan'ın yolları hayatlarının böylesine karanlık bir döneminde kesişir ve bu tesadüf ikisinin de yeniden doğmasını sağlar.


4) Dünyanın En Güzel Kokusu


Hakan evlilik bağının ilişkileri tükettiğine inanan, sürekli partner değiştiren bir şarkı sözü yazarıdır. Derya ise Hakan'ın hem en yakın arkadaşı, hem de zor gün dostudur. Karşılarına kim çıksa ilişki kurmakta zorlanan bu iki kişi bir yandan da çocuk özlemi çekmektedir. Hakan, Derya'ya bir gün evlenip beraber bir çocuk yapmayı teklif eder. Kaidelerine göre kurulmuş bir evlilikle, çocuk sahibi olduktan sonra ise ilişkilerine iki arkadaş olarak devam edeceklerdir. Derya başta tereddüt etse de, sonrasında teklifi kabul eder. Peki her şey planlandığı gibi mi gidecektir? 


5) Mucize
  

1960'ların yoksulluk içerisindeki Türkiye’sine ayna tutan film, aynı zamanda darbe sürecinin etkisini de beyazperdeye taşıyor. Ege'nin cennet gibi bir köşesinden Anadolu'nun uzak bir köyüne sürgün yiyen bir öğretmenin (Talat Bulut) hikayesini anlatan film, yokluk içerisinde okulu, okumayı eğitimi dört gözle bekleyen çocukları da konu ediniyor.


Benim listem bu kadardı. Buradaki filmlerin hepsi izledikten sonra bende derin boşluk bıraktı. Umarım sizde izler ve beğenirsiniz. Bu listede izleyip beğendiğiniz bir film varsa yorumlarda belirtebilirsiniz. Şimdilik benden bu kadar.

Hoşçakalın!

You Might Also Like

15 yorum

  1. Çok güzel filmler yazmışsın. En kısa sürede izleyeceğim

    YanıtlaSil
  2. Aklımızda bulunsun bunlar...

    YanıtlaSil
  3. Filmlerin hepsini beraber izledik hepsi de çok güzeldi herkese öneririm❤

    YanıtlaSil
  4. Mucize isimli filmi izlemiştim. Bende de derin boşluklar bıraktı. Gerçekten muhteşem bir film. Listenin geri kalanını da izleyeceğim ❤

    YanıtlaSil
  5. merdiven babayı izlemiştim çok güzeldi,diğerlerini de ekliyorum listeme :)
    https://benimisimdikis.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. tamam mıyız dışında izlememişim saoool izleriim :)

    YanıtlaSil
  7. 2,3,4,5 izlemişim ilkine de bakarım teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Sadece mucizeyi izledim diğerlerine bir göz atarım teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Merdiven Baba ilgimi çekti. Komik sanırım. Bulup izleyeceğim.

    YanıtlaSil
  10. son yazıma bak bir ara amaaağğğğ :)

    YanıtlaSil
  11. Bazılarını severek izledim. Çok teşekkürler. Deep bahsedince geldim. Ben de beklerim 😊🤚

    YanıtlaSil
  12. bazılarını izlemişim kendime liste okurken skor tutuyorum hiç izlemeklerimden oluşsa üzülecektim ciddi ciddi :)

    YanıtlaSil
  13. Bende seyredecek film arıyordum.. Teşekkürler paylaşım için. :D

    YanıtlaSil
  14. Hepsini izlemisim. Cok guzellerdi. Bu listede gormek beni mutlu etti

    YanıtlaSil
  15. Bloğunuzu yeni keşfettim, takibe aldım. Önerdiğiniz filmleri henüz izlemedim. Daha çok yabancı yapımları tercih ediyorum.

    YanıtlaSil

Popular Posts

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *