YKS vs KORONA

Aralık 09, 2020


~Resimler pinterest'ten alıntıdır~

 Herkese selam!

Ben yine bayadır yoktum. Çünkü zamanım yok. Buraya genelde dizi, film yorumu falan yazıyodum ama şu an dizi ya da film izleyecek bir lüksüm yok. Bugün de buraya gelmemin sebebi biraz iç dökmem tabii. Onun haricinde hiç ders çalışasım yoktu.

İç dökeceğim konu bir pandemi döneminde her sınav öğrencesinin yakındığı gibi sınav ve korona.

11. sınıfın ikinci dönemi yok, 12. sınıf elden gidiyor ve hala tüm konulardan sorumlu olduğumuzu söylüyorlar. Online gördünüz diyorlar ama şöyle bir şey var ki bazı hocalar online yapmak istemediği için ders yapmadı. Yani bazı dersleri bilmiyorum hiç. Hatta matematik hariç ayt yok. İkinci olarak dedikleri şeyse Eba TV'de işliyoruz konuları... Eba TV'ye baktılar mı acaba hiç? Zerre faydası yok. Ne güzel dershaneye gidiyoduk onu da o tatil senin bu tatil benim gezenler yüzünden kapattılar. Olan her şey bize oldu. Bizim gençliğimiz gidiyor. Sözde gelecek biziz. Durup bir düşünün o zaman bu gençler bizim geleceğimiz ona göre davranalım diye. Ama yok siz anca sözdesiniz. Umarım bu yazdıklarım yüzünden başım belaya girmez çünkü genelde doğruyu söyleyenlerin başı belaya giriyor. 

Durum böyle olunca da insanın ne ders çalışası geliyor ne bişey yapası. Kimle konuşsam ders çalışmayı bıraktım, evde de çalışılmıyor zaten diyor. Psikolojimiz de alt üst oldu daha da bir şey yapmaya gerek yok diyolar. Zor işimiz. Allah sonumuzu hayır etsin. Pek hayır olacağını sanmıyorum ama hayırlısı yine de.

Bugün de tüm içimi döküp sizin de içinizi karartığıma göre gidebilirim.
Umarım yazımı beğenmişsinizdir. 
Şimdilik benden bu kadar. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere,
Sağlıklı kalın, Hoşça kalın!

You Might Also Like

15 yorum

  1. evet tüm sölediklerinde haklısın ama işte olağanüstü bir durum bu nasıl olsa düzelecek her şeeey unutcan bu günleri hayırlısıylaaan :)

    YanıtlaSil
  2. Dünyada olağanüstü duruma göre konularda seyreltme, değerlendirmede farklı kriterler uygulanıyor veya uygulanacağına dair yazılar okuyorum. Bizde uzaktan eğitimi bile olmayanlar var ama herhangi bir çalışma yok, zaten herşey şaka gibi devam ediyor eğitimde bundan payını alıyor malesef :(

    YanıtlaSil
  3. Çok zor bir döneme denk geldiniz maalesef :(( Ama olmazı oldurur insan sen kendine inan..Başaracaksın

    YanıtlaSil
  4. blogunu son yazıma koydum cicişkoooo :)

    YanıtlaSil
  5. Bir öğrenci olarak yazdıklarınızın her zerresine katılıyorum. "Gelecek" diyorlar ama üç beş kişinin onayı her şeyi mahvetmeye yetiyor. Yks öğrencisi değilim ama sizi anlıyorum çünkü yks olmasada yaklaşık bir yıl önce bir sınava girdim. Gecemi gündüz ettim. Online eğitim midir Uzaktan eğitim midir ne yapıyorlarsa artık "beceremediler" harcadılar göz göre göre hemde. Eğitim sistemi diyorlar ortada bir sistem yok eğitim nasıl olsun? Ama kendime olan güvenimi hiç yitirmeden devam ettim.Evet zor ama güzel olan hangi şeye kim kolaylıkla ulaşır ki? Bu zorluğun da böyle üstesinden gelebiliriz. İnanın kendinize ve güvenin.Teşekkür ederim bu yazı için :) Allah sonumuzu hayır etsin... Sonsuz Başarılar 🙏🏻

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Şevval, o kadar haklısın ki bu dönem genç ve çocuklar için çok zor bir dönem.Ama daha iyi şeylere vesile olacaktır diye umut edelim.Her zor dönem geçer ve sonrası ,çıkartılan derslerle ,daha aydınlık günler getirir.

    YanıtlaSil
  7. Sizin yaşınızda bir erkek kardeş ablası olarak yorumu yazarken de kendimi ablanız gibi görüp yazacağım izninizle. Kaygılarınızı anlıyorum. Bizim de bu süreçte kurs ve online dersler konusunda çok sıkıntımız oldu. Hatta kardeşim yasaklar gelmeden kursu bırakmak istedi. Okul hocaları ilgilense de okuldaki gibi verimli bir ortam olmuyor ne yazık ki. Sürekli dışarıdan uygulamalarla ders alıyor. Kunduz gibi bir uygulamaya kayıt oldu mesela arkadaşalarıyla ortak. İnternetten sınav programı yapan hocaları takip ediyor, Bekir Avşar'dı ismi galiba, onun katıl kısmında plan yapıyorlarmış. Benim zamanımla farklı olduğu için yapamadığı soruları çözmek dışında elimden bir şey gelmiyor. Ama ona hep söylediğim bir şey var. Bu düzen böyle. Keşke olmasaydı ama şimdi değilse bile eğer üniye gitmek istiyorsa seneye yine çalışmak zorunda. Evde motive olmanın ne kadar zor olduğunu ben de çok iyi biliyorum. Hem evde olmak hem de tüm ev haklının da evde olması sessiz bir ortam sağlamayı da zorlaştırıyor. Dediğiniz gibi pek çok yaşıtınız şu an bırakmışken siz daha çok sarılın derslere. Artık internette her şey elinizin altında. Eğer kafanıza uyan arkadaşlarınız varsa bir çalışma grubu kurup, discord gibi yerlerden ortak çalışma saatleri yapabilirsiniz. Gönüllü bir öğretmeninizin size rehberlik ve takip yapmasını isteyebilirsiniz. Stres ve olumsuzluk düşünmeyin lütfen. Sınav sistemi değişmediği sürece biz de siz de bu düzene mahkumuz. Elinizden geleni yapmaya bakın. Belki dün geçti ama bugün var. Hala başladığınız noktadan ileriye gitme şansınız var. Kendi en iyinizi yapmaya çalışın. Bu süreçte kolaylıklar dilerim. Umarım en güzel sonucu alırsınız. Geleceğiniz çok parlak, başarı ve mutluluk dolu olur inşallah. :)

    YanıtlaSil
  8. benim de kardeşim ve kuzenim aynı durumu yaşıyor. üzülüyorum halinize zaten sınav süreci çok stresli ben de 2 yıl yaşadım çok iyi anlıyorum ekstra pandemi gibi olağanüstü bir hal de denk geldi size ve tabii ki kat kat etkilendiniz. asla kolay değil ama buraya kadar emek verdiniz Allah boşa çıkarmaz. her ne olursa olsun sakın pes etme ve kendine inan. bu günler de geçecek. keşke daha iyi imkanlarımız olsaydı ama yok belki de bizler sayesinde bu imkanlar düzelecek geleceği biz değiştirebiliriz ama bu yaşadıklarımızı unutmamalıyız. öğrencilere kolaylık vereceğine zorluk çıkarıyorlar ve şu an üniversitedeyim ben hocaların yaptıklarını bir görsen şok olursun zaten evdeyiz de hiç işimiz yok gibi görüp uğraştırıcı ödevler ve az zaman verenler var sınavı zor sorup kısa süre verenler yine var. herkes illaki bir zorluk çıkarıyor ama bunları da atlatacağız. elinden geleni yap yapamadıkların için kendini üzgün hissetme şartları zorluyorsunuz farkındayım ama hepsi geçecek bir gün. hayallerinize kavuşmanız dileğimle

    YanıtlaSil
  9. ah sizi çok iyi anlıyorum benim kızım da geçen yıl bu pandemi ortamında lgsye hazırlandı ve girdi düşen motivasyonunu yükselticez diye ne dil döktüm neler yaptım...lütfen unutmayın herşey insanın kendisinde bitiyor...evet durum çok zor ama kızıma da dediğim gibi krizleri fırsatlara çevirmek mottonuz olsun olur mu ..başarılar ve bol şans diliyorum...

    YanıtlaSil
  10. Geçen yıl ben de sınav öğrencisiydim. İnan seni çok iyi anlayabiliyorum. Güçlü kalmayı çalış, pes etme<3

    YanıtlaSil
  11. Elimizde olmayan şartlara münkün olduğunca uyum sağlamaya çalışmaktan başka çaremiz yok galiba Şevval Hanım.

    YanıtlaSil
  12. bu korona bitmeyecek mi ya :(

    YanıtlaSil
  13. sevgili şevval sınavlarla uğraşmak ne kadar yıpratıcı biliyorum ben de üniversite mezunuyum ve hala sınavla uğraşıyorum kpss ayrı dert yds ales ve yüksek lisans mülakatı filan. yaşadığın sıkıntıyı kişisel olarak hissettiğin şekilde algılayamasam da benzer hisleri yaşadım ve yaşıyorum. bu durumda sakin kalmak en önemli şey bunu unutma. ve aklına koyup düzenli çalıştıkça başaramayacağın şey yok bunu da bilmelisin. bak ben ortaokulu bitirdikten sonra 4 yıl liseye gidemedim sağlık problemim yüzünden ve sonunda liseyi evden okudum açık lise olarak. hiç lise öğretmenim olmadı sadece kendim ders çalıştım. sonra hiç üniversite hazırlığı için dershaneye gidemedim yine kendim çalıştım ve ilk yılımda istediğim bölümü kazandım. tabi puanım aşırı yüksek değildi psikoloji kazanacak kadar matematik bilgim yok hatta ben toplama çıkartmadan başka matematik bilmem ve bundan çok da utanırdım. ama istediğim bölüm de başkaydı o kadarına ihtiyaç duymadım duysam belki matematik de çalışırdım. arkeoloji bitirdim ben hem de 4 yılda hiç uzatmadan bitirdim ganom da çok yüksek. yani yapabilirsin demek için yorum yazmak istedim kendine inan :)

    YanıtlaSil
  14. Bloğunuzu takipteyim! Çok güzel yayınlarınız var. Severek okuyorum. Bende sizi bloğuma beklerim.
    https://yusufakmann.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  15. Rehber niteliğinde oldukça faydalı içerikleriniz var. Eğitim Haber

    YanıtlaSil

Popular Posts

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *